dinsdag 23 april 2013

Dag 43 19-03-2013

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om wat schoolwerk in te halen. Ook mijn blog aanvullen was weer heel wat werk. Ik ben van nature een beetje een uitsteller ( en bij deze zin gaan ze in Verbindingslaan 7 serieus lachen ) dus ik stond weer serieus achter. Ook de stageagenda aanvullen is wat meer werk dan gedacht. Na de middag ben ik toch eens gaan kijken in Bangwé wat ze daar allemaal aan het uitsteken waren. Ik sprak enkele Canadezen aan en vroeg wat ze juist allemaal van plan waren. Ze gaan een nieuwe sanitaire blok bouwen, nieuwe matrassen kopen, de kamers schilderen, een stal bouwen en zo kan ik nog even verder gaan. Je vraagt je vast af van waar al dat geld komt. De Canadezen hebben geld ingezameld door met mentaal gehandicapten de Kilimanjaro te beklimmen. En hier hebben ze nog geen klein beetje geld mee ingezameld. Per persoon hebben ze 2000 euro ingezameld en ze zijn hier met liefst 18 personen. Dus ze hebben heel wat geld om uit te geven en dat zie je. Wij hebben er altijd voor gezorgd dat wij niet geassocieerd werden met geld. Hopelijk gaan de jongens na deze grote Sinterklaasshow niet enkel willen krijgen. Toen ik toe kwam sprongen ze toch weer rond mijn nek, ze kunnen dus toch nog het onderscheid maken tussen mensen die dingen voor hen kopen en mensen die persoonlijk bezig zijn met hen. Te lang kon ik niet blijven want ik had beloofd aan Franky dat ik hem nog wat lessen Engels zou geven. We hebben vandaag vooral gewerkt rond woordenschat. Het was weer op een prehistorische methode, maar het werkte. Hij tekende de woorden dat hij niet kende en ik schreef daar dan de juiste Engelse benaming naast. Ook weer een goede les voor mezelf. Na een tijdje kende hij bijna alle woorden en dus was mijn missie geslaagd. Tegen 4 uur ben ik dan samen met de rest terug naar Bangwé getrokken om spelletjes te spelen met de gasten. ’s Avonds is er niet echt iets spannends gebeurd om over te schrijven. Op naar ons volgende dagje Kigoma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten