dinsdag 23 april 2013

Dag 45 21-03-2013

Vandaag ben ik vroeg opgestaan want om 7 uur komt Anita ons halen op naar Marumba te vertrekken. Het is wel 6 uur rijden. Maar het zag er niet goed uit, de regen kwam met bakken uit de lucht. Anita probeerde de broeders in Marumba te bereiken want Marumba ligt op een berg en bij hevige regenval geraak je met een auto niet naar boven. Na een uurtje hadden we toch contact en spijtig genoeg was het daar ook fel beginnen regenen met als gevolg dat we vandaag niet zouden vertrekken. Ik was niet van plan om vandaag niets meer te doen. Ik herinnerde mij dat Ben een aantal dagen geleden gevraagd had of iemand hem donderdag, vandaag dus, kon helpen bij 1 van zijn onderzoeken op het meer. Ik heb hem meteen gebeld en er waren nog 2 plaatsjes vrij. Dus Jens en ik vertrokken samen om een dagje op het meer te werken. Na een half uurtje varen meerden we aan op een klein strandje. Allee strandje, meer een rotspartij. Ik zal even uitleggen welk onderzoek we vandaag hebben gedaan. Ben onderzoekt de waterkwaliteit van het meer en vandaag gaan we iets speciaals onderzoeken. We gaan kijken hoeveel de vissen hier pissen en kakken ( je moet niet lachen het is serieus). Eerst vangt George ( plaatselijke duiker) de vissen met zijn net, ik breng ze vervolgens al snorkelend naar Ben, die steekt ze in een zak en Jens houdt de tijd bij. Op het einde waren we net een geoliede machine. Nadat de tijd was verstreken moesten er nog stalen genomen worden en werden de vissen gewogen en gemeten en natuurlijk nadien terug vrijgelaten. Het was wel eens een belevenis om zo eens een onderzoek van dichtbij mee te maken. Na het avondeten hebben we allemaal nog voor school gewerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten